بی‌توجهی دفترتوسعه مهندسی وزارت رویه وشهرسازی به شرایط نامطلوب اشتغال کاردانان فنی

شنبه 24 تير 1396
16:36
دکتر بیرقی

مهدی موذن درنامه ای که به منوچهر شیبانی رسول از بی‌توجهی دفترتوسعه مهندسی وزارت رویه وشهرسازی به شرایط نامطلوب اشتغال کاردانان فنی , عدم اجبارکارفرمایان برای استعمال اجرا کننده ذی‌صلاح وهمچنین معکوس شدن هرم نیروی انسانی در صنعت ساختمان انتقاد نموده است .

در‌این طومار آمده است :

جناب آقای پزشک شیبانی

مدیرکل با شخصیت محل کار توسعه و گسترش مهندسی وزارت خط مش و شهرسازی

احتراما و با اهداء درود :

سوای مقدمه و با کسب اذن عارضه ها استعفای خویش را بعد از ۱۵ سال سر گروهی اداره نظام کاردانی ساختمان استان تهران اعلام می‌نمایم .

حدود ۳ سال از رئیس جنابعالی در آن محل کار سپری شده و در اولِ دستور با آشنایی جامعی که از مشکل ها کاردان های فنی ساختمان داشتید , اعلام نمودید در سه ماهه نخستین مدیر خویش تمامی کارایی خویش را معطوف به کارگشایی از مشکل ها کاردان ها و رفع مانع ها حضور کاردان ها در صحنه ساخت و ساز خواهید نمود , البته متاسفانه خیر صرفا وعده های جنابعالی به وقوع پیوستن پیدا نکرد بلکه چه بسا نتوانستید مفاد غیراصولی تبصره ۲ ماده دین طومار اجرایی را که بر پایه ی آن ( در جایی که مهندسین حضور دارا هستند , کاردان های فنی حق عمل ندارند ) را تغییر‌و تحول دهید و لذا اذن دادید تا شهرداری ها همچنان از ارجاع عمل به اعضاء این اداره از جمله کاردان های فنی و معماران تجربی که با زحمات متعددی برنده به دریافت پروانه اشتغال گردیده اند , نتوانند در اجرای ساختمان نقش تاثیرگذار خویش را ایفا کنند و فیض آن حالت کنونی ساخت و ساز می باشد که کلیه مسئولین دستور و کارشناسان از قدمت کوتاه ساختمان و مقاوم نبودن بخش اعظم آن‌ها در قبال زمین‌لرزه اظهار نگرانی می‌کنند .

جناب آقای پزشک معالج شیبانی , عدم دقت جنابعالی به درخواست های مکرر من و عدم دقت بدین اداره و اعضاء آن موجب شده تا بخش اعظم کاردان های فنی صرفا شیوه نجات خویش را به دنبال علم آموزی چشم و عمدتا یا این که مهندس گردیده اند و یا این که به زودی مهندس میشوند و این مورد موجب شده تا هرم نیروی انسانی در صنعت ساختمان معکوس گردد و در آتی نزدیک تمامی ما شاهد خوا‌هیم بود که صنعت ساختمان در این باره مبتلا معضل خواهد شد و به نیز ریختن توازن نیروی انسانی , یعنی تمامی شغل های ساختمان را مهندسین انجام بدهند که همگی میدانند امری محال است .

جناب آقای پزشک معالج مگر فراموش نموده اید که جنابعالی و همگی مدیران و کارشناسان معتقدند جهت قابلیت و امکان اجرای روند درست ساخت و ساز بایستی به ازای یک نفر مهندس ۳ نفر کاردان فنی در مرز و بوم باشد , البته حالا به جهت سیاست های نادرست آن دفتر کار در حوزه ساختمان شاهد وضعیتی به شرح زیر هستیم :

۱ - جمعیت مهندسین ساختمان سرزمین ۴۰۰ هزار نفر و کاردان های فنی ۵۵ هزار نفر می‌باشد . ( به ازای ۱ نفر کاردان فنی ۷ نفر مهندس داریم . )

۲ - در استان تهران ۱۲۲ هزار نفر مهندس و ۶ هزار نفر کاردان فنی داریم ( به ازای ۱ نفر کاردان فنی ۲۰ نفر مهندس داریم . )

۳ - در سال ۹۵ در استان تهران به ازای ۱۲۰ نفر مهندس که در امتحان پروانه اشتغال شرکت کرده اند صرفا ۱ نفر کاردان فنی شرکت کرده است . ( در کل مملکت نیز شرایط همین گونه است ) .

۴ - در سال ۹۵ در مملکت هزاران نفر مهندس پروانه گرفته اند و صرفا ۸۳ نفر کاردان فنی در‌این سال در میهن پروانه اشتغال گرفته اند ( در تهران ۷ نفر کاردان فنی پروانه اشتغال گرفته اند ) .

جناب آقای پزشک معالج شیبانی احتمالا تا بحال به آمارهای فوق دقت نکرده اید ولی حداکثر آن ها به وسیله وزارتخانه مورد نظر جنابعالی اعلام شده و آنچه که من پیوسته به صور گوناگون از جنابعالی درخواست نموده ام اتخاذ استراتژی جهت برون رفت صنعت ساختمان از این نقص‌ و پیشگیری از اضمحلال تدریجی سازمانهای نظام کاردانی بوده است . ( همان گونه که اداره استان های زنجان و سیستان و بلوچستان انحلال یافته و استان البرز به جهت حالت جانور , حاضر به تشکیل اداره نمی‌باشد ) لکن متاسفانه جنابعالی بجای تاءمل و تفکر و ارائه استراتژی , پیوسته به من نهیب زده و نهایتا نیز اظهار کرده اید تا موذن کنار نرود برای کاردان های فنی کاری انجام نمی دهیم

آزمون نظام مهندسی


[ بازدید : 273 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عمل بینی در مشهد است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]